Verschil tussen een postadres en een virtual office

Een eerste stap richting het huren van een kantoor of werkplek is vaak een virtuele werkplek of postadres. Deze twee lijken erg op elkaar, maar ze zijn niet hetzelfde. We vertellen u graag meer over de verschillen, maar ook de overeenkomsten.

Virtual office Post adres
Gebruik van adres voor communicatiedoeleinden x x
Gebruik van vergaderruimten op jouw locatie (extra kosten) x x
Postafhandeling x x
Werkplek beschikbaar op jouw locatie x
Registratie bij de Kamer van Koophandel x
Gebruik van adres als bezoekadres x
Contact opnemen

De overeenkomsten

U kunt een virtual office of een postadres huren als u een bedrijf heeft. Er zijn verschillende redenen waarom u dit zou kunnen willen.

Een van de belangrijkste is dat u hierdoor niet uw privéadres op hoeft te geven op uw website of visitekaartjes. U kunt een adres kiezen dat in het centrum van de stad ligt, of op een prominente locatie. Dit ziet er professioneler uit dan een huisadres in een woonwijk.

Een andere reden kan zijn dat u flexibel wilt zijn in uw werkplek. U kunt natuurlijk een kantoor huren, maar de prijzen daarvan zijn al snel een meervoud van een postadres of een virtual office. Daarnaast zijn de contracten van een kantoor meestal ook voor een langere termijn.

Tegen een extra betaling kunt u ervoor kiezen om flexibel hier en daar een dagje te werken op het adres van uw postadres of virtual office. Een voorwaarde hiervoor moet wel zijn dat het postadres of virtual office u de mogelijkheid moet kunnen geven om een werkplek aan te bieden. Oftewel, zij moeten daarvoor gemaakt zijn. Wanneer u uw postadres of virtual office huurt bij een bedrijf dat ook een co-working space heeft, is dit vanzelfsprekend het geval.

Als u niet wilt dat uw zakelijke post op uw privéadres terecht komt, bieden beide opties aan om uw zakelijke post te verwerken. Uw postadres is daarmee uw zakelijke correspondentieadres. De naam postadres zegt dat al wel een beetje natuurlijk. Hoe elk postadres of virtual office dit doet, verschilt per bedrijf. U kunt hierbij kiezen uit verschillende mogelijkheden die het best bij u en uw situatie passen.

  • Gebruik maken van het adres gebruiken op website en visitekaartjes
  • Gebruik maken van vergaderruimte (tegen extra kosten)
  • Post wordt afgehandeld
  • Ziet er professioneler uit
De pakketten bekijken

De verschillen

Ook al mag u het postadres opvoeren als adres op uw visitekaartjes, website en andere correspondentie, geldt het niet als inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Als u een postadres huurt, moet u dus nog steeds uw privéadres opvoeren bij de KvK. In het geval dat u een postadres huurt, is het dus volkomen normaal dat het adres op uw website en het adres in het register van de KvK van elkaar verschillen. Wilt u vanwege professionaliteit of privacy overwegingen dat uw huisadres niet te vinden is, dan kan u kiezen voor een virtual office. Met dat adres kunt u zich namelijk wel inschrijven bij de KvK. Dit is het belangrijkste verschil.

Elk bedrijf moet fysiek te bezoeken zijn. Bij de KvK kunt u twee verschillende adressen opgeven, uw postadres en uw bezoekadres. Als u dus alleen een postadres huurt, moet u alsnog uw privéadres opgeven als bezoekadres.

Als een virtual office aan de eisen van een bezoekadres voldoet, hoeft u daar dus niet uw privéadres op te geven. Onze virtual office voldoet aan deze eisen. Hierdoor kunt u ons adres bij een virtual office gebruiken als bezoekadres en postadres voor uw bedrijf. Uw privéadres blijft daardoor dus privé.

  • Inschrijving bij KvK alleen met virtual office
  • Een postadres kan je niet opgeven als bezoekadres
  • Postadres is goedkoper dan een virtual office
De pakketten bekijken

Gratis telefonisch consult

Heeft u vragen over inschrijven van uw bedrijf? Laat dan uw gegevens achter en wij bellen u binnen één werkdag gratis & vrijblijvend op om al uw vragen te beantwoorden. Ook alle andere vragen voor starters kunnen wij direct beantwoorden.

Ook kunt u contact met ons opnemen voor het regelen van verzekeringen, boekhouding en het opzetten van een B.V. & notariskantoor. We begeleiden u hier graag bij!

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.