Verschil tussen een postadres en een virtual office

Een eerste stap richting het huren van een kantoor of werkplek is vaak een virtuele werkplek of postadres. Deze twee lijken erg op elkaar, maar ze zijn niet hetzelfde. We vertellen u graag meer over de verschillen, maar ook de overeenkomsten.

Virtual office Post adres
Gebruik van adres voor communicatiedoeleinden x x
Gebruik van vergaderruimten op jouw locatie (extra kosten) x x
Postafhandeling x x
Werkplek beschikbaar op jouw locatie x
Registratie bij de Kamer van Koophandel x
Gebruik van adres als bezoekadres x
Contact opnemen

De overeenkomsten

U kunt een virtual office of een postadres huren als u een bedrijf heeft. Er zijn verschillende redenen waarom u dit zou kunnen willen.

Een van de belangrijkste is dat u hierdoor niet uw privéadres op hoeft te geven op uw website of visitekaartjes. U kunt een adres kiezen dat in het centrum van de stad ligt, of op een prominente locatie. Dit ziet er professioneler uit dan een huisadres in een woonwijk.

Een andere reden kan zijn dat u flexibel wilt zijn in uw werkplek. U kunt natuurlijk een kantoor huren, maar de prijzen daarvan zijn al snel een meervoud van een postadres of een virtual office. Daarnaast zijn de contracten van een kantoor meestal ook voor een langere termijn.

Tegen een extra betaling kunt u ervoor kiezen om flexibel hier en daar een dagje te werken op het adres van uw postadres of virtual office. Een voorwaarde hiervoor moet wel zijn dat het postadres of virtual office u de mogelijkheid moet kunnen geven om een werkplek aan te bieden. Oftewel, zij moeten daarvoor gemaakt zijn. Wanneer u uw postadres of virtual office huurt bij een bedrijf dat ook een co-working space heeft, is dit vanzelfsprekend het geval.

Als u niet wilt dat uw zakelijke post op uw privéadres terecht komt, bieden beide opties aan om uw zakelijke post te verwerken. Uw postadres is daarmee uw zakelijke correspondentieadres. De naam postadres zegt dat al wel een beetje natuurlijk. Hoe elk postadres of virtual office dit doet, verschilt per bedrijf. U kunt hierbij kiezen uit verschillende mogelijkheden die het best bij u en uw situatie passen.

  • Gebruik maken van het adres gebruiken op website en visitekaartjes
  • Gebruik maken van vergaderruimte (tegen extra kosten)
  • Post wordt afgehandeld
  • Ziet er professioneler uit